Pe urmele lui Harry Potter

Anul acesta în iunie mi-am îndeplinit un vis mai vechi. Am vrut neapărat să vizitez Anglia rurală. Vroiam sa aflu dacă este aşa cum mi-o imaginam din vechile filme englezeşti precum Mândrie şi Prejudecată. De asemenea ştiam că multe din scenele din vestita serie de filme Harry Potter au la baza locuințe şi așezăminte ce există încă. Ştiam că multe dintre decoruri au fost recreate pe computer dar că o parte din ele există încă. Aşa că pe la început de iunie am aterizat la Bristol unde Ryanair are o cursă directă şi ne-am îndreptat către Bath unde am fost găzduiți de o prietenă bună căreia îi mulțumesc pe această cale. Cele mai ieftine bilete de avion sau cazări le găsesc pe site-ul Momondo al cărui Ambasador sunt mândru să fiu. Tot aici găsești şi inspirație pentru următoarele tale călătorii.

Ce sate am vizitat?

Sud vestul Angliei este renumit pentru satele sale minunate. Multe dintre ele sunt ca în povesti şi merită vizitate pe îndelete. Cele mai frumoase dintre ele sunt:
  • Bradford on Avon
  • Lacock
  • Castle Comb
  • Cheddar
  • Avebury
  • Arlington Row
  • Bourton on the Water
  • Cricklade
Lacock este satul unde s-au filmat multe scene din filmul Harry Potter. Despre restul nu pot să spun decât că nu trebuie ratate şi merită savurate pe îndelete. Am ajuns la vremea trandafirilor înfloriți în Anglia şi aceștia decorau discret aproape fiecare casă simplă de piatră cu o arhitectură asemănătoare căsuțelor desenate de copii. Iarba mereu verde din curți, alături de copacii seculari completează peisajul idilic de care speram să mă bucur. Este atâta pace şi discreție în aceste sate că nu te mai saturi să le admiri. Multe dintre ele sunt străbătute de mici răuri atât de cochet amenajate încât atât oamenii cât chiar şi rețele se simt minunat. Hanurile cu denumiri arhaice te îmbie la tot pasul cu o cafeluță delicioasă, o bere artizanală sau cu vestitul ceai englezesc, care se bea cu lapte şi credeți-mă este savuros. Drumurile foarte înguste dintre localități mi-au pus la grea încercare abilitățile mele în ale şoferiei. Abilități care şi aşa erau greu încercate de necesitatea de a conduce „pe partea greșită a drumului”. Situația este compensată însă de faptul că totul este aşa de verde în jur şi că de multe ori drumul se transformă într-un tunel, de zici că le-au construit special englezii ăștia.

Orașele englezeşti

Pe lângă sate am vizitat şi câteva orașe destul de mici dar foarte frumoase. Arhitectura în orașe este mult mai impresionantă. Catedrale impunătoare şi castele minunate adaugă maiestuozitate acestor aşezări.

Oxford

Este unul dintre cele mai frumoase orașe pe care le-am văzut vreodată. Un adevărat muzeu în aer liber. Măreția arhitecturii tipic englezeşti o vei regăsii pe ficare stradă din centrul orașului. Am avut norocul să ajungem şi o dată cu terminarea anului şcolar şi localitatea freamătă de tineri fericiți că au mai absolvit un an şi amețiți de aburii petrecerilor ce avuseseră loc. Aici am mai avut norocul să asistăm şi la ieșirea unui alai de nuntă dintr-o biserică. Eleganță nuntașilor tipic englezească a fost impresionantă.

Wells

Un oraș foarte mic unde am ajuns duminica şi am avut ocazia să admirăm toaletele legante enoriașilor ce ieșeau din catedrală. Catedrala merită vizitată şi mai ales atrăsuța unde se află casele vicarilor. Case vechi cu arhitectură tipic englezească. Multă liniște, pace şi trandafiri. O pisică mare cu blană maiestuos se plimbă conștientă de importanță sa. În Wells nu am ratat nici castelul, nici un han cu pereții roz păstrat aproape intact ca acum 300 de ani când a fost construit şi unde am băut un ceai delicios.

Gloucester

Am ajuns aici din întâmplare şi nu ne-a părut rău deloc. Catedrala de aici m-a impresionat cel mai mult. Se vizitează mai multe nivele şi totul este încărcat de istorie şi arhitectură impresionantă. Nu ratați nici portul cu instalații şi clădiri vechi păstrate ca la muzeu.

Bath

Oraş studențesc viu şi efervescent, construit pe coline, ce oferă priveliști minunate îşi trage numele de la vestitele băi romane cu ape termale. Băile nu sunt singurul obiectiv turistic din oraș dar este locul care mi-a plăcut cel mai mult de aici.

Bristol

Oraş mare se află că şi Bath pe malurile râului Avon. Deosebit aici este podul peste Avon care trece peste niște chei foarte adânci şi care oferă priveliști amețitoare. Centrul este mic, străbătut de canale ce trebuie traversate cu o bărcuță. 2 lire la dus, 2 la întors.

Coasta Atlanticului

Coasta Atlanticului este o altă poveste frumoasă. Brodată cu castele, localități cochete şi stațiuni minunate precum Weston-super-Mare sau Woolacombe unde am mâncat cel mai bun Fish and Chips ever. Recomand să veniți în iulie-august ca să vă puteți bucura şi de apa oceanului sau de plajele nesfârșite.

Stonehenge și Dyrham Park

Dacă pe primul dintre ele nu te sfătuiesc să îl vizitezi, pe al doilea ți-l recomand cu căldură. Ştiu că fac un sacrilegiu spunând că nu merită să vizitezi Stonehenge, dar chiar asta cred. Intrarea costa pe măsura renumelui – vreo 20 de lire şi dacă nu ești arheolog sau istoric nu vei vedea mai mult decât acumularea de pietre megalitice, frumos aranjate exact aşa cum le-ai văzut de nenumărate ori la televizor. La Dyrham Park merită însă să plătești aceeaşi intrare piperată, care îți dă însă accesul la o grădină englezească în adevăratul sens al cuvântului. Grădină ce înconjoară un palat superb de altfel.

Vremea

Nu vă spun o noutate că în Anglia plouă. Plouă mult fraților. În general plouă mărunt şi poți chiar să ignori chestia asta. Dar de câteva ori am fost murați bine. Umbrele, pelerine, geci de ploaie. Dacă nu le aveți pe toate la îndemână veți fi cam nervoși şi cam uzi. Mereu. Mai iese şi soarele. Uneori. Rar.

Prețurile

Englezeşti. Mari. În lire încă destul de puternice încât să-ți golească buzunarul rapid. În primele zile înmulțești cu 5 şi te sperii. Apoi te obișnuiești. Dacă ești cumpătat totul va fi OK.

Concluzie

Anglia rurală este aşa cum mi-am imaginat-o şi încă mult peste așteptările mele. Apoi provocarea Momondo de a scrie despre un film care m-a inspirat în călătoriile mele a venit de parcă ştiam că asta m-a inspirat în alegerea acestei destinații. Mulțumesc @momondo, #owtravelers, #admomondo.
_________________________________

Vrei sa fiu consilierul tău pe probleme de vacante ieftine INTRA AICI.

Trackback from your site.

calator365.ro

Urmariti calator365.ro pe Facebook.