Halkidiki - Afitos

Cu camperul în Halkidiki – #vanlife

După mai bine de un an de tăcere justificată, revin cu primul articol pe 2021. Pe acest blog am hotărât să adaug articole din vacanțele mele externe. Prin urmare este lesne de înțeles de ce nu am mai postat nimic de mai bine de un 12 luni.

În iunie 2021 am reușit după ceva peripeții să ajungem din nou în Grecia. Inițial am vrut să mergem pe insula Samotraki dar vremea se anunța foarte ploioasă acolo și am renunțat. Nu renuțăm la plan și voi scrie un articol și de acolo când vom ajunge.

Așa că am ajuns pentru a doua oară, după 20 de ani, în vestita zonă Halkidiki. Prima dintre peripeții a fost surpriza neplăcută de a aștepta 5 ore la intrarea în Grecia. Mă rog încă se circulă greu prin lume. Deși Grecia se dorește una dintre cele mai accesibile țări din punct de vedere turism, se pare că nu este chiar așa. Vom mai avea foarte multe neplăceri în călătoriile noastre datorate pandemiei.

Campingurile din Halkidiki

Halkidiki cazare camper camping

Halkidiki off camping cu camper-ul pe Kasandra

A doua surpriză neplăcută a fost că am găsit pe peninsula Kasandra foarte multe campinguri închise. Nu am idee de ce, dar bănuiesc că încă nu se deschiseseră după anul de pauză.

Am stat de câteva ori off camping, dar pentru că nu asta ne propusesem, am ajuns să stăm 5 zile în Blue Dream Camping, singurul pe care l-am găsit dechis în zonă. Campingul este foarte bine dotat se află chiar pe plajă, dar este destul de scump.

Veți găsi o tavernă, un bar, un supermarket, dușuri și toalete, umbrele pe plajă, mă rog tot luxul care vine o dată cu prețul ridicat. Locurile de campare sunt foarte bine delimitate și am primit chiar două, pe motiv de măsuri de protecție împotriva COVID.

Nu a fost deloc aglomerat, dar imediat ce s-au mai oprit ploile din Sithonia am plecat către această a doua peninsulă din Halkidiki care știam din excursia trecută că este mai sălbatică.

Și așteptările nu ne-au fost deloc înșelate. Sithonia este un rai al celor ce iubesc să locuiască în camping. Sunt zeci de campinguri. Nu am găsit niciunul închis și prețurile sunt la jumătate.

Noi am stat în Camping Katerina care este chiar pe malul mării, are toate facilitățile necesare dar este mult mai ieftin. Este adevărat că nu este nicio tavernă în camping, dar sunt multe în apropiere. De asemenea nu vei găsi șezlonguri pe plajă, prin urmare trebuie să ai umbra ta.

Locuri de vizitat în Halkidiki

Halkidiki Afitos

Cel mai frumos oraș de pe peninsula Kasandra este Afitos. Localitatea este așezată pe un deal înalt cu o priveliște superbă asupra mării. Centrul este mic dar foarte cochet, cu multe case vechi de piatră, tradițional grecești.

Plaja este destul de mică și destul de scumpă, dar apa mării este superbă.

Taverne, baruri, cafenele și magazine la tot pasul adaugă o atmosferă binecunoscută de vacanță grecească.

Tot pe Kasandra nu ratați micuța și cocheta localitate Nea Fokea cu portul său străjuit de un vechi turn de apărare. Micul centru al localității este poate cel mai frumos de pe insulă. Frecventat mai mult de localnici are un farmec aparte.

Halkidiki Nea Fokea

Am trecut rapid prin vestita staține Kalithea care ni s-a părut foarte turistică.

Mai cochet și mai retras ni s-a părut micuțul oraș Kassandreia care are un centru mic și foarte plăcut.

Dacă nu ai fost în Salonic este un oraș superb ce se întinde pe coline. Sunt multe vestigii istorice de vizitat. Faleza este superbă. Viața de noapte este fulminantă. Atenție mare la motocicliști. Merg ca nebunii.

Plajele din Halkidiki

Halkidiki plaja de la Blue Dream Camping

Cele mai multe și mai frumoase plaje sunt pe peninsula Kasandra. Poate acesta este și motivul pentru care este mai scumpă și mai vizitată. Plaje sunt la tot pasul și nu am reținut vreuna în mod special.

Pe Sithonia însă totul devine mult mai sălbatic. Peninsula este mult mai muntoasă prin urmare plajele sunt mai rare și vei găsi și multe plaje cu pietricele.

Sunt multe plaje unde vei fi singur, dar cu siguranță vei avea nevoie de o umbrelă sau ceva cu care să faci umbră. Sunt puține plaje amenajate prin urmare nu te va costa nimic.

Apropo de prețuri. În Halkidiki regula generală este că șezlongurile nu se plătesc. Trebuie însă să cumperi ceva de la bar. Băuturile sunt destul de scumpe, așa că nu rămân grecii în pagubă.

Restaurantele din Halkidiki

Halkidiki restaurant Ouzeri Agkyrovoli

Sunt evident foarte multe și în majoritatea cazurilor vei mânca acolo unde ți se face foame. Dacă însă vrei câteva recomandări de restaurante ieftine cu mâncare excelentă uite câteva testate de noi:

Regula principală după care aleg restaurantele pe care le recomand este aceea că sunt foarte frecventate de localnici. De cele mai multe ori este bine să faci rezervare la aceste restaurante, pentru că mai ales seara și în weekend sunt pline.

Concluzie

Halkidiki rămâne mereu o alternativă bună la vestitul Thassos pentru cei ce vor un concediu în Grecia cu mașina. Se ajunge într-o zi mai ales din zona de sud a României și sunt foarte multe de văzut și vizitat pentru cel puțin 2 săptămâni de concediu. Noi vom reveni cu siguranță pe peninsula Sithonia.

Halkidiki lavanda

P.S. Dacă ajungi în iunie în Grecia pe peninsula Kasandra am avut surpriza să găsim multe câmpuri de lavandă.

Fotografia de copertă este de pe plaja din Afitos

_________________________________

Poze inedite din calatoriile mele am pe Instagram INTRA AICI.

Tags: , , , , , ,

Trackback from your site.

calator365.ro

Urmariti calator365.ro pe Facebook.