City Break Madrid

Mi-a plăcut forfota din Madrid

[social_warfare]În iunie am ajuns la Madrid. A fost o escală de câteva zile la dus către Fuerteventura și la întoarcere către casă. În total am stat 5 zile. Am să dau cât mai multe amănunte utile celor ce se gândesc la un city break Madrid.

Cauta City Break Madrid

Transport

Madrid Transport

În Madrid am circulat cu metroul. Sunt stații de metrou cam peste tot pe unde sunt și obiectivele turistice. Trebuie să știi însă că un bilet costă 1,2 euro. Mai ieftin este un abonament cu 10 călătorii. În prima ședere la Madrid am luat un abonament destinat exclusiv turiștilor de 18 euro cu care poți călători pe lângă metrou și cu trenul sau cu autobuzul însă s-a dovedit destul de scump și cam inutil. De asemenea dacă folosești metroul de la sau înspre aeroport trebuie să știi că există o taxă specială de 3 euro.

În centrul orașului obiectivele turistice sunt destul de apropiate și nu o să folosești foarte mult metroul. Mai sunt și acele autobuze doubledeck, care atunci când te lasă picioarele sunt de luat în seamă. Noi am luat unul cu 12 euro și am făcut drumurile mai lungi, mai ales că era foarte cald în ziua respectivă. De multe ori această soluție e mai economicoasă, mai ales atunci când faci primele drumuri și te acomodezi cu orașul.

La Madrid am ajuns cu Ryanair 65 euro dus/întors pentru că așa a fost cel mai ieftin dar mai sunt și alte companii aeriene lowcost care au zboruri în capitala Spaniei.

Cazare

Despre cazarea la Madrid am vorbit pe larg într-un articol anterior așa că nu o să mai insist.

Vremea

A fost cald, spre foarte cald în Madrid, în iunie. Nici nu vreau să mă gândesc cum este în iulie sau în august. Recomnadarea mea este dacă mergeți numai pentru un city break Madrid, să ajungeți primăvara. Din această cauză pe localnici ai ocazia să-i vezi mai ales seara. Ies cu miile mai ales în piețele principale și pe străzile ce le unesc. Nu am văzut în viața mea atâta lume pe stradă. Este adevărat că am stat în oraș mai ales în week-end, dar cu toate astea forfota din Madrid nu se aseamănă oarecum, decât cu cea pe care am văzut-o în Roma. Este adevărat că și aici am ajuns într-o vară și sunt convins că temperaturile de peste zi scot oamenii pe stradă mai ales noaptea.

Obiective turistice

Mi-a plăcut mult la Prado, dar colecția particulară a muzeului Thyssen-Bornemisza m-a dat pe spate. Nu am văzut în nici un muzeu atâtea capodopere ale picturii mondiale, adunate la un loc. Din punctul meu de vedere este de departe cel mai bogat muzeu de artă pe care l-am văzut până acum. Rezervă-ți cel puțin 3-4 ore pentru el.

Madrid Plaza Major

Piețele orașului sunt un adevărat spectacol dat de marea de oameni care stă pe acolo aparent fără nici o treabă. Lor li se adaugă cei care trec de colo colo. În multe dintre piețe am văzut diverse spectacole de stradă. Foarte interesant a fost cel al unei trupe de artiști ce desenau pe nisip. L-am prins în Plaza Major care mi s-a părut de departe cea mai frumoasă piața din Madrid. Mi-a plăcut în special datorită arhitecturii clădirilor înconjurătoare. În Piața del Sol, mai ales vei găsi cu siguranță o grămadă de artiști ambulanți, de la statuile vivante, la dansatorii africani.

Palatul Regal mi-a plăcut mai mult prin arhitectura exterioară. O vizită în interior este o pierdere de vreme, după părerea mea. Mergeți mai bine în grădinile palatului. Participați la spectacolul străzii. Noi am nimerit la un concert de fanfară ce se desfășura în fața palatului. Lumea se bucura și își facea poze. A fost minunat. Nu am înțeles exact ce era cu muzicanții aștia mai în vărstă îmbrăcați toți la fel, dar erau foarte veseli. Se fotografiau în fața palatului, au început să cânte și apoi au invitat doamnele la dans. Era o veselie acolo minunată.

City Break Madrid

Parcul Retiro nu mi-a plăcut din cale afară. Cu siguranță că este mai frumos primăvara.

Madrid Parcul Retiro

În oraș sunt mai multe porți foarte frumoase care odinioară păzeau intrarea în oraș. Puerta San Vicente se află între parcul Palatului Regal și Parcul Campo care este imens și mult mai puțin vizitat de turiști. Mi-a plăcut foarte mult aici.

Madrid Puerta de San Vicente-

La Piața Spania am ajuns de mai multe ori. Mi-a plăcut mai mult seara. Sculptura lui Don Quijote alături de Sancho Panza este foarte drăguță.

Madrid Piata Spania

Mi-a plăcut mult bulevardul Grand Via cu clădirile lui impresionante. Este bulevardul sălilor de spectacole prin urmare vă închipuiți forfota de aici.

Madrid bulevardul Grand Via

Mâncarea

În Madrid ca în toată Spania de altfel cea mai gustoasă mâncare este … bagheta cu Jamon Iberico. Este delicios Vă sfătuiesc să evitați  Mercado de San Miguel unde totul este despre fructe de mare foarte scumpe. Dacă vă plac fructele de mare mergeți în Piața Boqueria din Barcelona.

Mergeți să vedeți Sobrino de Botin, cel mai vechi restaurant din Spania. Este atestat încă din 1617 și certificat de cei de la Guiness Book. Interiorul este superb și vei fi lăsat să arunci o priovire. Altfel este un restaurant foarte dorit și ai nevoie de rezervare.

Concluzie City Break Madrid

Evitați să mergeți la Madrid vara. Este foarte cald și orașul nu excelează prin curățenie.  Dacă vă place fotbalul aici este locul vostru. Acest joc este religie de stat în Spania și mai ales în Madrid. Bucurați-vă de spectacolul străzii oferit de artiști ambulanți sau nu, de localnici și evident de turiști. Vizitați neaparat Muzeul Thyssen-Bornemisza. Mergeți în Parcul Campo unde își plimbă localnicii cățeii. Nu uitați să înhățați cel puțin două baghete cu Jamon Iberico. Mergeți o zi la Toledo. Sunt foarte multe agenții locale care organizează excursii în acest minunat orășel care se află la doar 45 de km de Madrid. Am să vorbesc în alt articol despre excursia noastră în Toledo.

Tags: , ,

Trackback from your site.

calator365.ro

Urmariti calator365.ro pe Facebook.

Comments (2)

• Cazare la apartament în Madrid • Calator 365

[…] iunie a adus cu ea un city break la Madrid despre care am scris aici. Am testat la Madrid cazarea la apartamente. Am stat în două și pot recomanda doar unul […]

• Fotografii din Toledo • Calator 365

[…] însă viziunea mea asupra acestui minunat oraș medieval ce se află la dar 40 de kilometri de Madrid.Toledo este faimos pentru cetatea medievală de pe deal la care se ajunge fie cu liftul, fie cu […]

Comments are closed

Inca nu te-ai inscris la newsletter ?

Vei primi cate un email de fiecare data cand mai scriu cate ceva.