Scoția Castelul Doune

Cum poti vizita 77 castele în Scoția cu 31 lire

În iunie 2017 am fost într-un city break la Glasgow  Am organizat totul singur datorită prețurilor destul de mari în perioada de vară atât la cazare cât și la biletele de avion. Am vizitat într-un weekend cât alții într-o săptămână și am să vă spun cum am vizitat o groază de castele în Scoția cu 31 de lire.

Cazarea am luat-o prin Airbnb.com, iar pentru biletele de avion am profitat de o reducere de 20 % de la Wizz Air. Când aflu de asemenea reduceri aleg din lista lor de destinații pe cea unde nu am ajuns. Dacă vrei și tu să aflii când sunt asemenea reduceri urmărește pagina de facebook calator365. Public aici informații live din călătoriile mele noutăți și mai vezi tu ce îmi mai dă prin minte. Dacă nu ai timp pentru planificări sau mergi într-o perioadă mai puțin aglomerată am găsit prețuri bune pentru city break Glasgow aici.

Mașina închiriată cu 50 de euro pentru trei zile m-a ajutat enorm. Am putut ajunge foarte rapid dintr-o parte în alta a insulei. Sunt foarte multe autostrăzi care nu se plătesc dar atenție la circulatul pe stânga. Noi românii obișnuiți să circulăm pe dreapta trebuie să fim foarte atenți mai ales în orașe. Am scris aici despre această experiență.

Benzina în Scoția costă în jur de 1 liră / litru. Parcările costă destul de mult (1-2 lire/oră) și am căutat să parcăm în afara zonelor plătite deși am avut un pic mai mult de mers.

Ce am văzut prin Scoția ?

Glasgow

Evident că Scoția are mult mai mult de oferit decât castele. Glasgow l-am vizitat destul de bine dar care nu m-a impresionat. Centrul vechi este destul de mic, foarte aglomerat mai ales vineri și sâmbătă seara și destul de murdar. Mi-a plăcut foarte mult Universitatea din Glasgow. Mi-a plăcut foarte mult de asemenea podul vechi de pe la 1800 de acces în parcul  Glasgow Green construit peste râul Clyde care străbate orașul.

Scoția Glasgow Clyde River old Bridge

Zonele rezidențiale de la periferie sunt însă foarte frumoase și cochete și merită să da-ți o tură. Dacă luați o bicicletă țineți cont că orașul este așezat pe coline destul de abrupte. Sunt destul de multe piste amenajate.

Pub-urile din Glasgow sunt foarte animate și pline de localnici. Nu ne-am simțit însă stingheri. O bere costă în jur de 3 lire și sunt foarte multe feluri. Eu am testat berea Lager și le-am lăsat pe celelalte pentru altă dată. Berea neagră nu-mi place și cea Guiness  tradițională nici atât. Urmăriți serile când se organizează karaoke. Scoțienii sunt înnebuniți după așa ceva și sunt unii chiar foarte buni.

Scoția Glasgow University

Am întâlnit foarte mulți români fie turiști fie veniți să muncească. Am mâncat o pizza excelentă gătită cu ingrediente originale italiene la Paesano Pizza. Am intrat și la rerstaurantul lui Jamie Oliver dar era ora 22 și se închidea ca majoritatea restaurantelor de altfel. Dacă aveți drum pe acolo nu-l evitați. Meniul era foarte interesant și prețurile destul de bune.

Edinburgh

Nu este foarte departe de Glasgow, deși este pe partea cealaltă a insulei. Ajungi cam în 2 ore cu mașina. Edimburgh este capitala Scoției și merită o zi întreagă alocată pentru că sunt multe de văzut.

Edinburgh Scoția

Cei mai mulți turiști ajung la Castelul din Edimburgh și implicit la zona de oraș vechi din jur. Vă recomand însă să mergeți și până la Regent Gardens care se află pe o colină înaltă ce oferă perspective spectaculoase asupra orașului. Dacă aveți mai mult de o zi pentru acest oraș puteți face o mică drumeție pe un deal și mai înalt din preajmă unde se află Tronul lui Arthur. Noi nu am ajuns însă aici.

Scoția Edinburgh Castel

Am petrecut câteva ore bune la castelul din Edinburg care este destul de mare. Sunt multe lucruri interesante de văzut. Castelul se află pe o stâncă înaltă de unde se deschid peisaje superbe. Printre reprizele de ploi și cele de soare am reușit să facem câteva poze memorabile. Tot aici se află și bijuteriile coroanei la care vei sta peste jumătate de oră la coadă ca să le vezi. Am stat și noi și … nu merită timpul pierdut. Zona de centru vechi din jurul castelului este foarte interesantă și merită cercetată. Vei găsi multe colțișoare superbe.

Sterling

Castelul Sterling este considerat capitala tradițională a Scoției. Împreună cu orașul medieval care îl înconjoară a fost cel mai frumos loc pe care l-am vizitat. Castelul se ridică și el pe un deal stâncos, iar orașul vechi se prelinge întortocheat și cochet către câmpia în care se află. Casele tradiționale scoțiene sunt de un farmec aparte și îți vine să le fotografiezi pe toate.

Scoția Castelul Sterling

În castel erau ghizi foarte bine documentați îmbrăcați în costume de epocă care aveau cu siguranță și talente actoricești. Priveliștile sunt și de aici foarte frumoase atât asupra orașului vechi cât și a întregii zone înconjurătoare.

Scoția Sterling Oras

Explorer Pass

Dacă ați ajuns până aici cu lectura o să dezvălui și modul în care am vizitat celelalte castele pe care o să le vedeți, practic pe gratis. Pentru că de la castelul Sterling am cumpărat acest Explorer Pass aici se cade să vorbesc despre el. Noi am cumpărat varianta de trei zile care costă 31 de lire și dacă vizitezi numai castelul Sterling și Edinburgh ai plătit deja cu o liră mai puțin.

Exită și varianta de 7 zile pentru cele peste 77 de obiective pe care le poți vizita. Pe site mai găsești multe alte variante de pass-uri. Asta pentru cei ce au de stat mai mult.

Castele vizitate gratis

Am să trec acum rapid peste celelalte castele pe care le-am vizitat cu același abonament și care chiar le-am văzut gratis. Este adevărat că la marea majoritate intrarea nu depășea 5 lire și la unele chiar se intra gratis dar economia a fost considerabilă. O să mai pomenesc tot la acest capitol și de alte locuri minunate pe care le-am văzut în drumul către ținuturile nemurilorilor – Highlands.

Linlithgow

Castelul este în ruină dar poziția lui pe malul lacului, înconjurat de un parc cu iarba verde și în mijlocul unei localități superbe îl recomandă pentru vizitat.

Te poți urca pe scări spiralate pe fiecare din cele patru turnuri și priveliștile sunt de fiecare dată altele.

Blakness

Castelul se află pe malul unui estuar format în Marea Nordului și are formă de corabie. Bătea vântul foarte tare când am ajuns. A plouat puțin. Nu ne-a plouat foarte mult în Scoția. Nu-mi dau seama dacă am avut noroc sau vara este mai bine din acest punct de vedere de venit.

Abația Dunfermline

Face parte din obiectivele care le-am văzut doar pe afară pentru că în Scoția așa cum spuneam totul se închide la 17,00. Însă sorele apunea frumos și pozele au ieși foarte bine. Se observă foarte bine aici îmbinarea dintre o clădire mai nouă și una mai veche.

Și aici orășelul din jur este foarte frumos de vizitat la pas.

Castelul Doune

Este cel ce ilustrează acest articol și am ajuns la el mult după ora închiderii. Plimbarea pe malul râului care îl străjuiește a meritat efortul de a ajunge aici.

Lacul Lomond

Plimbarea cu mașina pe malul lacului a fost foarte frumoasă. Pe drum am dat de cel mai frumos sat din Scoția, Luss.

Luss Scoția

Castelul Kilchurn

Am citit pe aici că ar fi un exemplu foarte concludent de castel al Highland-erilor. Este în ruină dar peisajele sunt superbe.

Kilchurn Castel Scotia

Loch Awe

Acest mic castel se află pe lacul Awe și este vecin cu Kilchurn. Este acum un hotel. Foarte mult mi-a plăcut vagonul de tren transformat în căsuță de camping.

Castelul Dunstaffnage

Nu mai țin minte despre acest castel decât că mi=am uitat telefonul cu toate pozele la caserie. Alerga însă doamna de acolo cu el în mână după mine.

Mai țin minte și că m-a frapat înalțimea refluxului. A! Și mai mi-aduc aminte că după ce am recuperat telefonul mi-au tăiat calea o familie de iepuri pitici foarte drăguți.

Portul Oban

Acesta a fost ultimul oraș vizitat în Scoția. Am avut foarte puțin timp pentru el deși merita cel puțin o jumătate de zi. plecau de aici ferryboat-uri către insulele din jur și bărci care te duceau să vezi focile. Puteam sta o zi fără probleme. Așa ne-am multumit cu poza asta și o porție de pește delicioasă.

Oban Scoția

Concluzie

Am întâlnit foarte mulți motocicliști prin zonă. Sunt de asemenea foarte multe campinguri, dar nu am vazut corturi de loc. Doar căsuțe, rulote și autorulote. În concluzie Scoția este o țară unde merită să vi de mai multe ori sau să vi o dată și să stai mimi 2 săptămâni. Ca de obicei ne-am făcut o idee despre loc dar am lăsat multe lucruri de văzut și experimentat.

Tags: , , , , ,

Trackback from your site.

calator365.ro

Urmariti calator365.ro pe Facebook.

Inca nu te-ai inscris la newsletter ?

Vei primi cate un email de fiecare data cand mai scriu cate ceva.