Insulele Azore

Călător în Azore

În iunie 2018 am ajuns în Insulele Azore. A fost una dintre cele mai relaxante vacanțe ale noastre. Arhipelagul are 9 insule ce aparțin Portugaliei. Noi am vizitat doar două, San Miguel și Terceira.

Transportul

Am prins o ofertă foarte bună la compania TAP Portugal cu 280 euro/bilet dus intors. Zborurile nu sunt directe ci cu escală la Lisabona. La ducere am aterizat în insula San Miguel și ne-am întors din insula Terceira. Între insule am circulat cu compania aeriană locală SATA. Biletul de avion a fost 80 de euro.

Cauta bilete de avion Azore

După cum observi nu este o destinație ieftină, cel puțin la biletele de avion. Între cele 2 insule vizitate de noi se poate ajunge și cu feriboatul la prețul de 50 de euro. Acesta circulă noaptea și poți astfel scuti o noapte de cazare pentru că drumul durează 6 ore. Am scis mai multe despre biletele de avion aici.

Miraduro Terceira Azore

Sunt 9 insule în arhipelag și cele 8 zile cât am stat noi au fost suficiente doar pentru 2. Dacă vrei să le vizitezi pe toate trebuie să rezervi cel puțin 3 săptămâni sau să mergi de mai multe ori în zonă.

La fața locului ne-am deplasat cu mașini închiriate. În San Miguel am închiriat o mașină cu aproximativ 70 de euro pe zi din capitala Ponta Delgado, de la o firmă locală foarte cunoscută numită Ilha Verde. În Terceira însă am închiriat o mașină de la o firmă mult mai mică Angra Rentals, direct din aeroport cu 80 de euro/5 zile. Asta nu dovedește decât că trebuia să mai studiem piața un pic la prima închiriere. Despre această pățanie și multe altele cu mașini închiriate am scris aici.

Cazarea

Am stat numai la proprietăți listate pe Airbnb ca să mai scădem din bugetul destul de mare cheltuit pe transport. Nu ne-am părut rău deloc. Ambele cazări au fost superbe. Am plătit în jur de 50 lei/persoană/noapte. Mai multe amănunte am scris aici.

Vremea

În Insulele Azore temeperatura este superbă. Îmi place enorm că ziua nu este nicodată mai cald de 25-27 de grade celsius. Apa oceanului este mereu călduță și se poate face baie aproape tot anul. Se poate să plouă din când în cănd dar se înseninează repede. După cum ați observat îmi place să mă documentez intens înainte de o excursie. Prin urmare și despre vremea din Azore am scris înainte aici.

Măncarea

Micul dejun l-am mâncat întotdeauna în cameră, pentru că am avut apartamente dotate cu bucătărie și toate cele trebuiciose gătitului. Acesta a cosntat în cea mai mare parte din ananas și brînză locală. Ananasul se cultivă în insule și ca orice fructă locală este delicios.

Tot în insulă se mai cultivă un soi de banane mici și parfumate pe care îl recomand. Pe insule crescutul vacilor este o activitate foarte răspândită având în vedere că iarba este verde tot anul. Prin urmare vei găsi tot felul de soiuri de brânzeturi locale foarte bune. Carnea de vacă este de asemenea foarte apreciată. Am gustat-o de câteva ori și mi s-a părut foarte fragedă.

Recomand vinul roșu de proveniență portugheză. Are mult tanin și un gust intens și divers.

O masă la restaurant nu te v-a costa mai mult de 15-20 de euro. Cel mai mult am savurat peștele proaspăt și scocile numite Limpets. Cei mai buni pești pe care i-am mâncat s-au numit Red Snaper. În general peștii de culoare roșie sunt delicioși.

Plajele

Pe insule vei găsi puține plaje cu nisip, câteva cu pietre și multe locuri de făcut baie amenajate pe stânci.

Despre insula San Miguel

Aceasta este insula principală si evident cea mai vizitată. Am stat în capitala Ponta Delgado unde se află și aeroportul și portul de unde pleacă feriboaturile. Capitala are o zonă de oraș vechi foarte cochetă ce merită vizitată la pas pe îndelete. Casele sunt construite din piatră și au o arhitectură specifică. Sunt multe magazine cu specific local. Mie mi-a plăcut mult cel cu brânză și ananas și ciocolateria. Ciocolata pe băț din fructul pasiunii, muiată în lapte este un vis.

Toate insulele din arhipelag sunt vulcanice, prin urmare peisajul este specific. Foarte frumoase sunt lacurile vulcanice. Cele mai mari și mai frumoase sunt Sette Cidates și Lago do Fogo. La Lgoa das Furnas vei vedea și așa zisele fumarole. Zone unde apa fierbinte sub formă de abur și țâșnește la suptrafață. Localnicii bagă porumb și alte alimente la gătit în aceste zone.

În turul tău prin insulă nu ocoli semnele turistice inscripționate Miraduro. Sunt locuri de panoramă care de care mai frumoase.

Insula este faimoasă pentru tufele de hortensii care străjuiesc toate drumurile. În iunie când am ajuns noi, de abia începeau să înflorească. Perioada de maxim de înflorire este în iulie-august.

Insula este muntoasă și vărfurile din interior ajung până la 1.000 m. Priveliștile de pe aceste vârfuri sunt superbe.

Despre insula Terceira

Insula Terceira este foarte diferită față de San Miguel, mai ales prin stilul arhitectonic al caselor. Este o insulă mult mai mică și mai liniștită. Aici cel mai mult mi-au plăcut orășelele precum Praia da Vitoria sau Angra do Heroismo. Micile sate însă au un farmec aparte. Te sfătuiesc să le străbați agale pe toate. În ambele insule parcările și locurile de belvedere sunt dotate cu toalete și grătare, lucru care mi s-a părut foarte civilizat.

În Terceira am mers și într-o tură cu un vaporaș la balene. Am văzut o grămadă de delfini jucăuși dar balene, nu.

Concluzii

Vacanța în Azore a fost foarte relaxantă și mi-aș dori să mai ajung încă odată pentru insulele pe care nu le-am vizitat deja. Dacă ar fi să aleg însă m-aș mai duce încă odată în Madeira. Mi-a plăcut mult mai mult acolo. Compar aceste insule pentru că toate sunt vulcanice, aparțin Portugaliei și sunt cumva destinații asemănătoare.

Tags: , , , ,

Trackback from your site.

calator365.ro

Urmariti calator365.ro pe Facebook.

Inca nu te-ai inscris la newsletter ?

Vei primi cate un email de fiecare data cand mai scriu cate ceva.