Lisabona Alfama

5 lucruri care mi-au plăcut în Lisabona

În noiembrie am stat 5 zile în Lisabona timp berechet ca să simt un pic de aer latin. Orașul  este așezat pe estuarul râului Tejo și se întinde pe mai multe coline, prin urmare vei avea mereu de urcat cate un pic, dar la final vei fi răsplătit cu priveliști superbe. Pe măsură ce trec zilele ești cuprins de spiritul foarte relaxat al localnicilor care sunt mereu pe străzi, mai ales seara, și de agitația turiștilor care încearcă să vadă cât mai mult. Mi-a plăcut foarte mult orașul, am văzut multe, multe au mai rămas de decoperit și am să împărtășesc cu voi 5 lucruri care mi-au plăcut în oraș.

1. Să admir apusul de pe zidurile Castelo de S. Jorge

În noiembrie trebuie să ajungi pe la ora 17,00 la Castelo de S. Jorge ca să prinzi tot spectacolul apusului. Dacă vrei să vizitezi și cetatea, trebuie să ajungi mai devreme. Plimbarea pe ziduri îți dezvăluie  câte o priveliște superbă la fiecare cotitură.

Castelo de S. Jorge Lisabona

Când se lasă seara, coboară pe străduțele înguste câtre cartierul Alfama unde se ascultă muzică Fado live. Experiența este unică. Cere o sticlă de vin verde care se fabrică numai în Portugalia și are un gust aparte.

Vezi pret City Break Lisabona

Lisabona

2. Să lenevesc la soare pe faleza râului Tejo

lisabona-tejo

Dacă tot ai ajuns pe aici treci și pe la muzeul Marinei din Belem. Este fascinant să vezi toată istoria de cuceritori a portughezilor întruchipată în machete sau chiar în bărci de dimensiune naturală. Clădirea în sine este o minune arhitecturală. Apropo în fața muzeului este un local gen împinge tava unde am mâncat foarte ieftin și bun

Belem Lisabona

3. Să beau o o bere în Praça do Comércio

Praça do Comércio Lisabona

Este un loc foarte bun de odihnă și punct de plecare către una din zonele vechi ale orașului. Nu am luat vestitul tramvai galben pentru că era mereu foarte aglomerat. Ne-am plimbat însă, pentru 10 euro, cu un tuk-tuk și ne-am distrat excelent.

tramvaiul galben lisabona

4. Sangria

sangria

Am gustat sangria pe stradă, în parcuri, la restaurant și peste tot a fost bestială. Vinul roșu sau alb o fi devină. Sau fructele proaspete ? Merge foarte bine cu brănză sărată sau cu una dintre nenumăratele frigărui pe care le-am devorat prin Lisabona. Se pare că frigăruile aste sunt un fel de mâncare locală, pentru că le găsești peste tot și sunt delicioase. Dacă îți plac frigăruile mergi la restaurantul Costelao Gaucho unde ai menu fix all you can eat intre 12,5 și 21 de euro. Vor trece prin fața ta atâtea frigărui delicioase încât celor ce le place carnea vor fi extrem de încântați. Restaurantul l-am găsit plin de localnici și de altfel ne-a fost recomandat de un localnic.

sangria-01

5. Să hoinăresc prin parcuri

parcul-estrella-lisabona

Parcurile sunt superbe, pline de flori, chiar și în noiembrie când în Lisabona sunt uneori și 25 de grade celsius. Mai sus vedeți parcul de lângă Basilica da Estrella de pe cupola căreia se poate vedea tot orașul.

Basilica Estrela Lisabona

Compania de linie portugheză TAP a reluat de curând zborurile către Lisabona la un preț excelent.

Tags: ,

Trackback from your site.

calator365.ro

Urmariti calator365.ro pe Facebook.

Comments (6)

• Cel mai ieftin City Break - Calator 365

[…] în capitala Portugaliei îmi este proaspătă deoare ce am ajuns de curând aici. Oraşul este super. Este cumva un oraş soră al Romei pentru că se întinde tot pe coline […]

• Insula Madeira în Noiembrie - Calator 365

[…] că nu există zbor direct din România către Madeira și oricum va trebui să faci o escală la Lisabona. Drumul direct poate să dureze 9-11 ore. Noi am profitat, am vizitat și Lisabona și am să […]

• Sintra - excursie de o zi din Lisabona - Calator 365

[…] circulă o dată la un sfert de oră. Noi am ajuns aici în timpul vacanței din noiembrie 2016 de 5 zile la Lisabona și 5 zile în Madeira. Vă sfătuiesc să mergeți cu trenul și să explorați singuri zona […]

• Fotografii din Toledo • Calator 365

[…] care străbate toată Portugalia și se varsă într-un frumos estuar pe malul căruia se află Lisabona.În excursiile scurte fotografiez și filmez cu Samsung Galaxy […]

Comments are closed

Inca nu te-ai inscris la newsletter ?

Vei primi cate un email de fiecare data cand mai scriu cate ceva.